2017-01-31 09:50:00

nacionalni projekt Čitamo mi, u obitelji svi

Naša se škola i ove godine uključila u nacionalni projekt Čitamo mi, u obitelji svi. Knjižnične naprtnjače s osam različitih knjiga iz raznih područja krenule su u petak 24.1. 2017. put domova učenika trećih razreda. Jedna će boraviti u Starom Petrovom Selu, a druga u područnim odjelima.

Škola je ustanova kojoj je temeljno poticati čitanje pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… U školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja  stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće, sestara, djedova, baki... čita?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji, četvrti put u našoj školi. Postali smo tako dijelom velike obitelji od 128 škola diljem Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Knjižničarka Snježana Jureković u suradnji s pedagoginjom Martinom Šamal odabrala je osam knjiga: po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča: ROMEA I JULIO : deset malih scena i ČARAPICA PRIČALICA ; obiteljsko druženje uz humor, stihove i stripove: BOROVNICA : rani dani i VREMEPLOVCI ; isključivo za odrasle: ELIJAHOVA STOLICA : roman i UNTERSTADT ; slikovnice – obiteljska družionica: KARLO, MAMA, TATA I BAKA ZEČIĆ i PRIČA O ZEČIĆU KARLU ; mali znanstvenici: NOGOMET : pravila igre i IZUMI ; odgojni priručnici: POVEZANI S DJETETOM i GOVORITE IZ SRCA ; igrom do boljeg čitanja: KAKO NACRTATI LICE...i UMNI IZAZOVI ; zabavna povijest:  DOMOVINSKI RATI i AUTOMOBILI KROZ POVIJEST.          

Projekt je započeo u petak. 24.1. 2017. kada je prvi učenik trećeg razreda svojoj kući ponio ruksak s knjigama, jedan za matičnu školu, a drugi u područni odjel Tisovac. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno, a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. Dijete koje voli crtati neka još nešto i nacrta o čitanju u obitelji. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto. 

Ovdje je nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine: 

IME I PREZIME UČENIKA: Petar Roknić

Naprtnjača je boravila u našoj obitelji od petka 26. 2. 2016. do srijede 2. 3. 2016.

Moji dojmovi:

       Svoju sam naprtnjaču jedva donio kući. Odmah sam izvadio sve knjige i raširio ih po stolu.

       Moja sestra Irina zgrabila je Vikinge jer ona voli povijest. Knjigu o Vikinzima pročitala je cijelu. Jako joj se svidjela jer je gledala i televizijsku seriju o Vikinzima. Ja sam čitao knjigu Siromašni dječak iz Odensea. Bila mi je zanimljiva. Govori o H. C. Andersenu, a volio sam njegove bajke. Moja mama je učiteljica i odmah je zgrabila knjigu o odgoju djece Bolje biti vjetar nego list. Našla je u njoj mnogo zanimljivosti. Tata se zabavio pregledavajući Drevne Egipćane i Mali meteorolog. U subotu smo tata i ja napravili pokus Kako napraviti maglu. U knjizi 365 dana bez televizije pronašli smo puno zanimljivih aktivnosti za zabavu.

       Ovih pet dana s knjigama bili su super!

 

IME I PREZIME UČENIKA: Gabriela Srdarević

Naprtnjača je boravila u našoj obitelji od 26. 12. 2015. do  2. 1. 2016.

Moji dojmovi:

Stigao je i taj dan

stigla naprtnjača

u moj stan.

 

S veseljem i radošću

knjige se otvaraju,

proučavaju i ponešto nas uče.

 

Čita mama,

tata se nešto mršti,

a brat od veselja

po kući vrišti.

 

Zbog sigurnosti naprtnjače

spremih knjige

jer strah me bilo da njihovi listovi

ne bi kupus salata postali

od mog malog nestašnog brata.

 

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i rječnika…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnateljici, gđi Zrinki Dejanović. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.

 

 


Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Staro Petrovo Selo