Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića
Matije Gupca 29
35 420 Staro Petrovo Selo
tel./fax 035 387-066
tel. ravnateljica 035 387-060
Elektronička pošta za primanje pismena: ured@os-igkovacic-staropetrovoselo.skole.hr
ravnateljica: Zrinka Dejanović
|
od 13.5. do 17. 5. |
pon |
bolonjez i salata |
uto |
varivo |
sri |
carbonara i salata |
čet |
zdravi sendvič |
pet |
pohani kruh i hrenovke |
Čovjekov je odgoj ogledalo u kojem pokazuje svoj portret.
Johann Wolfgang von GOETHE
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
pripremila Dijana Vlaović, soc. pedagog
Kako poučiti dijete aktivnom učenju i učenju s razumijevanjem - METODA 4 PSP
Po ovoj metodi uči se u 6 koraka:
1. PREGLEDAJ
Cijeli materijal se letimično pregleda.
Postavlja se najopćenitije pitanje: O čemu se ovdje radi?
Pregledaju se naslovi, podnaslovi, crteži i ono što piše uz crteže.
2. PITAJ
Postavljaju se pitanja uz materijal.
Svaki naslov i podnaslov može se pretvoriti u pitanje.
Traže se u tekstu odgovori na postavljena pitanja.
3. PROČITAJ
Čita se tekst i pri čitanju traže glavne (najbitnije) misli ili podatci.
Oni se podcrtavaju i zapisuju.
Kad se traži ono što je glavno u tekstu, tekst ili njegov dio može se pročitati više puta.
4. PROMISLI
Kod čitanja treba razmišljati što o tome već znamo, sjetiti se primjera, čemu je to slično, po čemu se razlikuje od nečega.
Dobro je stvarati slike u glavi prema pročitanome
5. SAŽMI NAGLAS I PONOVI SAŽETAK
Neka dijete zaklopi knjigu. Neka ispita što mu je ostalo u glavi nakon čitanja. Može li odgovoriti na pitanja postavljena na početku? Ako to ne može, nije se usredotočilo ili dobro razumjelo. Neka ponovi korak 3 i 4. Neka glasno kaže odgovor na pitanje koje si postavlja. Što o tome kaže odlomak koje je pročitalo: što je tu najvažnije? Kad mu je potpuno jasno kakav je odgovor na pitanje i kad ga može samo izreći svojim riječima, neka ponovi to nekoliko puta, zapiše glavnu misao, načini malu shemu. Tek tada neka prijeđe na čitanje sljedećeg odlomka
6. PONOVI SVE NAGLAS
Neka dijete ponovi cijelo poglavlje – sažetak, glavne misli ili podatke, pronađe primjere i veže ih s onim što zna od prije. Neka to radi uz zatvorenu knjigu. Ako ima poteškoća, neka otvori knjigu i ponovi korake 3, 4 i 5.
UČENJE je završeno kad dijete može bez gledanja u knjigu sažeto ponoviti sve osnovne misli u poglavlju.
Kad je to postiglo, onda neka ponovi dva tri puta isti sažetak – bez gledanja u knjigu.
Tek tada možete biti sigurni da je dijete materijal naučilo i da će ga zapamtiti!
Naučeno treba ponavljati da bismo spriječili zaboravljanje. Najbolje je ponoviti odmah nakon prvog učenja, i to ono što smo učili taj dan.
Na početku je potrebno više ponavljanja, zatim ona mogu biti rjeđa.